logo
شرکت حامی آلیاژ آسیا (فولاد حامیران)
02163511
02162846000
logo

قیمت فولاد ساختمانی و کربنی

فولاد ساختمانی یک اصطلاح کلی برای مواد فولادی است که برای ساخت مصالح ساختمانی در اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از پروفیل های فولادی به شکل یک تیر بلند است و مشخصات یک مقطع خاص را دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر ازین دسته فولاد در ادامه ی صفحه با ما همراه شوید.

جهت مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر فرم زیر را پر کنید.



انواع فولاد ساختمانی و کربنی

تاریخچه فولاد ساختمانی

کربن؛ اساس حیات بر روی زمین است، که نقش اساسی در دنیای ما ایفا می کند. عنصری که در قرن هجدهم میلادی کشف شد و در جدول تناوبی مندلیف، رتبه ششم را به خود اختصاص داد. آثار استفاده و کاربرد عنصر کربن در زندگی روزمره ما مشهود است؛ مانند دی اکسید کربن موجود در هوا و گرافیتی که در مداد وجود دارد. این ماده، چهارمین عنصر موجود در جهان و دومین عنصر موجود در بدن انسان است. به عبارت دیگر ما از کربن ساخته شده‌ ایم، کربن می‌ خوریم و تمام امکانات و اقتصادهای ما از کربن ساخته شده اند.

درباره پخش ویدیو کاور ویدئو ابزار کربنی

نام دیگر فولاد ساختمانی چیست؟

فولاد کربنی که به نام دیگر کربن استیل شناخته می شود نوعی فولاد پرکاربرد در دنیای مکانیک است. فولادی که طیف وسیعی از خواص مکانیکی را یکجا و مقرون به صرفه عرضه می کند. طبق موسسه آهن و فولاد آمریکا AISI زمانی به یک آلیاژ، فولاد کربنی می گویند که شرط اصلی فولاد کربنی را داشته باشد. کربن استیل یا فولاد کربنی یک نام گذاری کلی است که عنصر کربن از مهمترین عناصر آلیاژ است در واقع این آلیاژ اصلی ترین عنصر یک فولاد به شمار می رود.

فولاد کربنی، دارای حداکثر 2.1% کربن است و مابقی عناصر موجود در آن مثل کروم، نیکل، مولیبدن، تیتانیوم، نیوبیوم، زیرکونیم، تنگستن و وانادیوم میزان مشخصی ندارند و با کم و زیاد کردن هر یک از آنها، نوع خاصی از کربن استیل تولید می شود. این فولاد در شرایطی که نیاز به فشار زیاد، مقاومت در برابر سایش و استحکام بالا همراه با افزایش سختی مدنظر باشد، استفاده می شود. خصوصیات مکانیکی این آلیاژ با درصد کربن موجود در آن تعیین می شود. هرچه درصد کربن موجود در کربن استیل ها بیشتر باشد، آلیاژ با عملیات حرارتی، سخت تر و محکم تر می شود و در عین حال انعطاف پذیری آن کاهش پیدا می کند. از آنجا که می توان آنها را برای دستیابی به طیف گسترده ای از ویژگی ها آماده و پردازش کرد، فولاد کربنی کاربردهای مختلفی دارد.

مزایای فولاد کربنی:

  • انعطاف پذیری: فولاد کربنی را به راحتی می توان تغییر شکل داد.
  • استحکام کششی: این کربن استحکام قابل قبول تا قبل از حالت شکست را دارد.
  • بی خطر: در مقایسه با بسیاری از مواد دیگر، کار با فولاد بسیار کم خطر است.
  • مقرون به صرفه بودن: کربن استیل نسبت به سایر جنس ها ارزان تر بوده و از نظر اقتصادی به صرفه است.
  • مقاومت در برابر خوردگی: تا حدی دارای توانایی مقاومت در برابر ترکیب با عناصر دیگر است.
  • رسانایی حرارتی: این فولاد، قابلیت استفاده در شرایط گرمایی بالا را دارد.
  • بادوام: فولاد کربن بسیار قوی و مقاوم در برابر ضربه است. این امر آن را به یک انتخاب محبوب برای ساخت و ساز، لوله کشی و پشتیبانی از جاده های مدرن تبدیل می کند. این نوع فولاد نیز مانند بسیاری از فلزات دیگر مستعد پوسیدگی نیست.
  • دوستدار محیط زیست: فولاد کربنی در مقایسه با بسیاری از مواد دیگر به آسانی قابل بازیافت است و همین امر باعث سازگاری آن با محیط زیست می شود.

گرید های فولاد ساختمانی و کربنی:

a105

فولاد a105 یکی از گریدهای خانواده فولادهای ساختمانی و کربنی است که به منظور ساخت مصالح به کار می رود. این فولاد در بخش های گسترده ای از صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای فولاد آلیاژی A105 می توان به استفاده از آن در فلنج و اتصالات 45 و 90 درجه، اتصالات T شکل و کوپلینگ ها اشاره کرد. از ویژگی های فولاد کربنی a105 می توان به مقاومت اصطکاکی متوسط و مقاومت سایشی خوب اشاره کرد.

st44

این فولاد، از دیگر گریدهای خانواده فولادهای ساختمانی و کربنی است که در بخش‌های مختلف صنعت کاربرد دارد. از جمله کاربردهای فولاد کربنی st44 می توان به استفاده آن در شاسی ماشین‌آلات سنگین، ریل ‌ها و دیواره قطعات صنعتی اشاره کرد. از ویژگی های این محصول نیز؛ مقاومت زیاد، شکل‌ پذیری، یکسان بودن مقاومت در فشار و کشش، قابلیت جوشکاری، شکل ‌دهی و ماشین ‌کاری است.

st52

فولاد آلیاژ ST52 جزو شمش های فولادی است که با استفاده از فرآیند احیا در کارخانه های ذوب آهن ساخته می شود. این فولاد جزو مصالح ساختمانی است که در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. افزایش استحکام فولاد به دلیل افزایش اندازه کربن محلول در ساختار فولاد است ولی این افزایش کربن قابلیت جوشکاری فولاد را کاهش داده و احتمال شکست ترد را افزایش می دهد. میلگرد st52 یکی از سطح مقطع های این فولاد است که برای اطلاع از قیمت آن با ما تماس بگیرید.

 st37

این فولاد، یک فولاد سازه ای غیرآلیاژی است که از مهم ‌ترین گروه آلیاژهای مهندسی محسوب می شود. به علت هزینه نسبتا کم و تولید گسترده آن‌، همچنین دارا بودن گستره وسیعی از خواص در بین مواد مهندسی در درجه اول اهمیت قرار دارد. این آلیاژ در قطعات مختلف صنعتی، تعمیرات مکانیک، ساخت مخازن ذخیره و مخازن تحت فشار کاربرد دارد و از ویژگی های  ST37 می توان به قابلیت جوشکاری و شکل‌ پذیری بالا اشاره کرد.

 a106

این فولاد یکی دیگر از گریدهای خانواده فولاد ساختمانی و کربنی است که در بخش های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. از بخش هایی که می توان از این آلیاژ استفاده کرد لوله های بدون درز فشارقوی است. این فولاد به دلیل استحکام بالا و توانایی تحمل فشار و حرارت بالا مورد توجه است. برای اطلاع از قیمت لوله a106 می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خرید فولاد ساختمانی و کربنی (خرید فولاد کربن استیل)

برای خرید فولاد کربنی و دیگر محصولات فولادی مانند ورق فولاد آلیاژی، تیرآهن، میلگرد، شمش فولاد و … می‌ توانید با کارشناسان فولاد حامیران در تماس باشید. شرکت فولاد حامیران با نیم قرن سابقه، دیدگاه متفاوتی در صنعت آهن و فولاد کشور دارد و با ارائه محصولات باکیفیت و ارائه خدمات، یک منبع مطمئن، قابل اتکا و برتر در این عرصه شناخته می شود.

قیمت فولاد ساختمانی

کارشناسان تیم فولاد حامیران، به شما کمک می کنند تا قطعات مورد نظر خود را با بهترین کیفیت خریداری کنید. همچنین به جهت نوسانات قیمت ارز در ایران، جهت کسب اطلاع از قیمت فولاد کربنی و خرید فولاد کربنی با کارشناسان شرکت فولاد حامیران تماس حاصل فرمایید تا لیست قیمت انواع فولادهای کربنی در ابعاد مختلف را در اختیار شما علاقه ‌مندان و فعالان این حوزه قرار دهند.

اسکرول به بالا