logo
شرکت حامی آلیاژ آسیا (فولاد حامیران)
02163511
02162846000
logo

ناودانی 24 چیست؟

ناودانی 24 چیست
فهرست مطالب

ناودانی ۲۴ چیست؟

یکی از انواع ناودانی‌ها، ناودانی ۲۴ است. این نوع ناودانی دارای سطح مقطع افقی با یک جان و دو بال عمودی می‌باشد. ناودانی‌ها به دلیل ساختار فولادی خود، دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و در قاب‌ها و مهاربندی‌ها بسیار استفاده می‌شوند.

انواع ناودانی

ناودانی‌ها بر اساس شکل ظاهری، سطح مقطع و کاربرد به چند دسته تقسیم می‌شوند. ناودانی ۲۴ جزو ناودانی‌های دسته‌بندی شده است و اغلب طولی برابر با ۶ یا ۱۲ متر دارد. برخی از این پروفیل‌ها نیز در طول‌های کمتر از ۶ متر به عنوان ناودانی نرمال شناخته می‌شوند. البته با توجه به نیاز مشتری می‌توان این نوع مقطع را در طول‌های دیگر نیز برش داد. به طور کلی، انواع ناودانی به صورت زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • ناودانی نوع مشبک
  • ناودانی نوع ساده
  • ناودانی نوع اروپایی
  • ناودانی سبک
  • ناودانی سنگین

ناودانی 24 در دسته ناودانی‌های سنگین قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه، در ساخت پل‌ها از ناودانی 24 ساده استفاده می‌شود. در ساخت قفسه‌های بسیار مقاوم از ناودانی مشبک و در سازه‌های سنگین از ناودانی اروپایی استفاده می‌شود.

جهت اطلاع از قیمت ناودانی کلیک نمایید.

دسته‌بندی ناودانی ۲۴ بر اساس مواد سازنده

  • ناودانی گالوانیزه
  • ناودانی آلومینیومی
  • ناودانی آهنی (ساده و مشبک)
  • ناودانی آلیاژی (استیل)

کاربردهای ناودانی ۲۴ در صنعت

از مهم‌ترین کاربردهای ناودانی ۲۴ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده در دیوارها: ناودانی معمولاً در ساختار داخلی دیوارها به کار می‌رود. این نوع ناودانی برای سازه‌های دیواری مختلف مانند دیوارهای خشک، پانل‌ها، سیمان و موارد مشابه قابل استفاده است. برخلاف ناودانی‌های چوبی، ناودانی‌های فولادی به دلیل دوام بیشتر گزینه بهتری هستند. این امر آن‌ها را برای استفاده در مناطق مرطوب یا محیط‌های با رطوبت بالا که شرایط مناسبی برای نگهداری ناودانی چوبی نیستند، ایده‌آل می‌کند.
  2. استفاده در پل‌ها: ناودانی به دلیل داشتن مقاطع فولادی در سازه‌های باربر مانند پل‌ها دوام بیشتری دارند. به همین دلیل زمان نیاز به نگهداری و تعمیرات را کمتر می‌کنند. به دلیل عمر طولانی که در سازه پل‌ها ایجاد می‌شود، امنیت بیشتری برای رهگذران و وسایل نقلیه فراهم می‌آورند.
  3. استفاده در چارچوب در: ناودانی‌ها در قاب درب‌های فلزی معمولاً برای ایجاد استحکام بیشتر استفاده می‌شوند.
  4. استفاده در قایق‌ها: در ساختار قایق‌ها نیز از ناودانی‌ها به دلیل مقاومت و دوام بالا استفاده می‌شود.
  5. استفاده در قطعات خودرو: ناودانی‌ها برای استفاده در قاب‌بندی وسایل نقلیه و محافظت از اجزای مختلف ماشین به کار می‌روند. به عنوان مثال، در نگهداری موتور، شاسی، سیستم تعلیق، درب‌های خودرو و چرخ‌ها، ناودانی‌ها اجزای مختلف ماشین را در کنار هم نگه می‌دارند تا از برخوردهای جزئی جلوگیری کرده و ضربه و صدمات را به حداقل برسانند.

جهت اطلاع از قیمت ناودانی ناب تبریز کلیک نمایید.

جدول اشتال ناودانی UPE، مشخصات اصلی

 

استفاده از جدول اشتال ناودانی در پروژه‌ها یکی از موارد مهم است تا بتوان پروژه را به راحتی پیش برد. شرکت فولاد حامیران ارائه دهنده انواع خدمات برش از جمله خدمات برش لیزر فلزات، خدمات برش لیزر آهن و خدمات برش ورق با لیزر می‌باشد.

  • جدول اشتال ناودانی UPE
  • جدول اشتال ناودانی UPN
  • جدول اشتال ناودانی UPN

استفاده از جدول اشتال ناودانی در پروژزه ها یکی از موارد مهم می باشد، تا بتوانید به راحتی  پروژه خود را پیش ببرید.

 

جدول اشتال ناودانی UPE
جدول اشتال ناودانی UPE

جدول اشتال ناودانی UPN

جدول اشتال ناودانی UPN
جدول اشتال ناودانی UPN

 

تفاوت قیمت ناودانی ۲۴ با دیگر ناودانی ها

 

در اینجا به برخی از عوامل موثر در تفاوت قیمت ناودانی ۲۴ با دیگر ناودانی‌ها می‌پردازیم:

  1. ابعاد و وزن: ناودانی ۲۴ دارای ابعاد بزرگتری نسبت به بسیاری از ناودانی‌های دیگر است. این موضوع به معنی وزن بیشتر و به تبع آن، مصرف بیشتر مواد اولیه برای تولید آن است که باعث افزایش قیمت می‌شود.
  2. مقاومت و کاربری: ناودانی ۲۴ به دلیل ابعاد بزرگتر و مقاومت بیشتر، در پروژه‌های سنگین‌تر و با باربری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع ناودانی معمولاً در پروژه‌های بزرگ ساختمانی و صنعتی استفاده می‌شود که نیاز به مقاومت و استحکام بیشتری دارند. این ویژگی‌ها می‌تواند منجر به قیمت بالاتر شود.
  3. ماده اولیه: قیمت فولاد به عنوان ماده اولیه تولید ناودانی می‌تواند در قیمت نهایی تاثیرگذار باشد. تغییرات قیمت فولاد در بازار جهانی و محلی می‌تواند بر قیمت ناودانی‌ها تاثیر بگذارد.
  4. تولید و عرضه: هزینه‌های تولید و عرضه نیز می‌تواند متفاوت باشد. تکنولوژی تولید، کارخانجات تولیدی و موجودی در بازار می‌توانند بر قیمت تاثیر بگذارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا