logo
شرکت حامی آلیاژ آسیا (فولاد حامیران)
02163511
02162846000
logo

میزان واردات آهن و فولاد به کشور در دو ماهه امسال چقدر بود؟

میزان واردات آهن و فولاد به کشور در دو ماهه امسال چقدر بود
فهرست مطالب

میزان واردات آهن و فولاد به کشور در دو ماهه امسال چقدر بود؟

آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از عملکرد فولادی‌ها در واردات اقلام زنجیره آهن و فولاد به کشور طی دو ماهه امسال نشان می‌دهد که میزان حجم واردات این اقلام نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما جز برای فولاد میانی که ارزبری آن ۲۷۳ درصد بیشتر شده، میزان ارز مصرفی برای واردات کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، طی دو ماهه سال جاری واردات کل زنجیره آهن و فولاد به کشور از ۱۶۸ هزار تن در مجموع دو ماهه سال گذشته به ۱۹۰ هزار تن رسیده است؛ براین اساس هرچند که میزان صادرات حجمی افزایش ۱۳.۵ درصدی داشته اما ارزش ریالی آن افت پنج درصدی را تجربه کرده است.

هر چند که ارزش واردات کاهش ۰.۷ تا ۳.۱ درصدی داشته اما برای فولاد میانی رشد ۲۷۳.۳ درصدی نسبت به میزان ارزش وارداتی دو ماهه سال گذشته برای این مقاطع ثبت شده است.

این درحالیست که همچون سال گذشته، واردات کنسانتره سنگ‌آهن صفر بوده و گندله سنگ‌آهن نیز از یک تن به صفر رسیده است.

همچنین واردات آهن اسفنجی نیز از ۲۰ هزار تن در دو ماهه سال گذشته به صفر در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی دو ماهه سال جاری مجموع واردات انواع مقاطع طویل فولادی به میزان ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ حجمی ۱۲.۸ درصد رشد اما لحاظ ارزش واردات ۳.۱ درصد کمتر شده است که نشان از ارزبری کمتری برای واردات این مقاطع دارد.

میزان واردات برای مقاطع تخت نیز افزایش ۱۳.۳ درصدی وزنی و افت ۵.۹ درصدی ارزشی داشته است؛ در حالیکه میزان واردات آن در مجموع دو ماهه سال ۱۴۰۲، حدود ۱۵۴ هزار و ۷۰۰ تن ثبت شده، این عدد در مدت مشابه سال جاری به ۱۷۵ هزار و ۲۰۰ تن افزایش پیدا کرده اما ارزش آن کاهش یافته است.

میزان واردات محصولات فولادی در مجموع فروردین و اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز افزایش ۱۳.۳ درصدی را ثبت کرده است اما ارزش ریالی واردات این مقاطع کاهش پیدا کرده است.

از سوی دیگر میزان واردات و ارزش واردات فولاد میانی نیز هم‌راستا با آن رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. در حالیکه در دو ماهه نخست سال گذشته ۳۰۰ تن به ارزش ۵۰۰ میلیون تن فولاد میانی به کشور وارد شده، این میزان واردات در مدت مشابه امسال به ۶۰۰ تن افزایش پیدا کرده است؛ براین اساس واردات فولاد میانی به لحاظ وزنی ۱۵۱.۵ درصد و به لحاظ ارزش واردات، ۲۷۳.۳ درصد افزایش را ثبت کرده است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا