logo
شرکت حامی آلیاژ آسیا (فولاد حامیران)
02163511
02162846000
logo

بورس و معدن دو مهره سرمایه گذاری

بورس و معدن دو مهره سرمایه گذاری

فعالان حوزه معدن معتقدند که عرضه آهن اسفنجی، گندله، سنگ آهن و کنسانتره در بورس می‌تواند پویایی و شفافیت را در این بخش افزایش دهد و چشم انداز روشنی پیش روی بازار سرمایه و تولید و صنعت کشور قرار دهد.

جهت اطلاع از قیمت لوله مانیسمان کلیک نمایید.

صنعت معدن و رونق بورس کالا

به گزارش واحد روابط عمومی فولاد حامیران، سیاستگذاران و کارشناسان بازار سرمایه، بر این باور هستند که باید تمام محصولات زنجیره فولاد در بالادست و پایین دست در بورس کالا عرضه شوند. همزمان با تاکید این موضوع یک اقدام مثبتی صورت گرفت و آن هم عرضه و پذیرش محصولات شرکت‌های معدنی در بورس کالا بود. اقدامی که شفاف سازی و یکپارچه سازی قیمت‌ها را در پی دارد و شرکت‌های پایین دست محصولات را با مکانیزم و نرخ‌های شفافی خریداری می‌کنند.

در گذشته به دلیل عدم وجود مرجع مشخصی برای تعیین قیمت‌ها، نرخ‌ها به روز نبود و گاهی آخرین قیمت‌ها مربوط به چند ماه پیش بود. اما به مدد ورود محصولات به بورس کالا و تعیین کالا بر مکانیزم عرضه و تقاضا، قیمت‌ها در این حوزه مشخص و به روز می‌شود.
به گفته کارشناسان؛ همین عامل یعنی وجود مرجع قابل اعتماد و شفاف بودن قیمت‌‌ها، تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در این حوزه را راحت‌تر می‌کند و موجب ورود سرمایه گذاران به بخش معدن می‌شود.

جهت اطلاع از قیمت ورق روغنی هفت الماس کلیک نمایید.

لازم به ذکر است مدیریت سرمایه در هر کشوری مهمترین مسئله از دیدگاه علم اقتصاد است؛ سرمایه‌هایی که اگر در مسیر درست قرار بگیرند اقتصاد به سمت شکوفایی خواهد رفت. در این میان بورس پل ارتباطی میان سرمایه‌گذاران و بخش مولد اقتصادی است که سازوکار خاص خود را دارد و با ساختاری شفاف، منظم و نظارت دقیق امکان هرگونه سوءاستفاده و مخاطرات احتمالی را حذف می‌کند.

واحد روابط عمومی شرکت فولاد حامیران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا