logo
شرکت حامی آلیاژ آسیا (فولاد حامیران)
02163511
02162846000
logo

10+1 آچار پرکاربرد

آچار
فهرست مطالب

معرفی انواع آچار

آچار ها ابزار های رایجی هستند که در صنایع مختلف و خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها ابزار همه کاره و ضروری برای سفت کردن یا شل کردن مهره ها، پیچ ها و سایر بست ها هستند. آچارها در شکل ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند که هر کدام برای اهداف خاصی طراحی شده اند. در این مقاله به بررسی انواع آچار و کاربرد آن ها می پردازیم.

جهت اطلاع از قیمت تیرآهن کلیک نمایید.

 

آچار فرانسه

آچار فرانسه که با عنوان آچار هلالی نیز شناخته می شود، یک آچار همه کاره است که دارای یک فک متحرک است که می توان آن را به گونه ای تنظیم کرد که در اندازه های مختلف بسته شود. این آچار در اندازه های مختلف تولید می شود و فک های آن را می توان با چرخاندن چرخ شست باز یا بسته کرد. آچارهای فرانسه معمولا برای لوله کشی و کارهای خودرو استفاده می شود.

آچار فرانسه

آچار یک سر تخت یا ترکیبی

آچار یک سر تخت دارای یک انتهای باز و یک انتهای بسته است. انتهای باز معمولاً 15 درجه زاویه دارد تا دسترسی بهتری به فضا های تنگ داشته باشد، در حالی که انتهای بسته طوری طراحی شده است که به خوبی روی یک بست قرار گیرد. آچار های ترکیبی در اندازه های متریک و استاندارد هستند و معمولاً برای کارهای خودرویی و مکانیکی استفاده می شوند.

جهت اطلاع از قیمت ورق استیل 304 نگیر کلیک نمایید.

آچار ترکیبی

آچار جغجغه ای

آچار جغجغه ای ابزاری است که برای شل کردن یا سفت کردن بست ها استفاده می کند. آچار های جغجغه ای به مکانیزم جغجغه ای متصل شده اند که به کاربر اجازه می دهد بدون نیاز به برداشتن و تغییر موقعیت آچار، بست را بچرخاند. آچار جغجغه ای در دو اندازه متریک و استاندارد وجود دارد و معمولاً در کارهای خودرویی و مکانیکی استفاده می شود.

آچار جغجغه ای

آچار ترک متر

جهت اطلاع از قیمت تیرآهن کلیک نمایید.

آچار ترک متر، آچاری تخصصی است که برای اعمال مقدار خاصی از ترک متر به یک بست استفاده می شود. آنها معمولاً در کارهای خودرویی و مکانیکی استفاده می شوند، جایی که تنظیمات ترک متر خاصی برای جلوگیری از آسیب یا اطمینان از مونتاژ مناسب مورد نیاز است. آچارهای ترک متر در انواع مختلفی از جمله پرتویی، کلیکی و دیجیتالی وجود دارند و در دو اندازه متریک و استاندارد موجود هستند.

آچار ترک متر

آچار آلن

آچار آلن که با عنوان شش گوش یا آچار شش ضلعی نیز شناخته می شود، یک آچار کوچک L شکل است که برای سفت کردن یا باز کردن پیچ های شش ضلعی استفاده می شود. آنها در اندازه های مختلف هستند و معمولا در مونتاژ مبلمان، تعمیر دوچرخه و کارهای الکترونیکی استفاده می شوند.

آچار آلن

آچار شلاقی

آچاری است که برای استفاده در لوله ها و سایر اجسام گرد طراحی شده است. آنها دارای فک های دندانه دار هستند که به لوله می چسبند و دسته بلندی دارند که اهرمی برای چرخش فراهم می کند. آچار شلاقی معمولاً در کارهای لوله کشی استفاده می شود.

جهت اطلاع از قیمت تیراهن یزد کلیک نمایید.

آچار شلاقی

آچار تسمه

آچار تسمه آچاری با تسمه انعطاف پذیر است که اطراف جسم در حال چرخاندن را می پیچد. آنها معمولاً روی اجسامی با سطوح صاف مانند فیلترهای روغن یا وسایل لوله کشی استفاده می شوند، جایی که سایر آچارها ممکن است بلغزند یا به سطح آسیب وارد کنند.

آچار تسمه

آچار پا کلاغی

جهت اطلاع از قیمت تیرآهن ۱۸ اهواز کلیک نمایید.

آچار پا کلاغی به آچاری گفته می شود که انتهای آن باز و بدون دسته باشد. آنها برای استفاده با آچار ترک متر یا جغجغه طراحی شده اند و با درایو مربعی به انتهای آچار ترک متر یا جغجغه متصل می شوند. آچارهای پا کلاغی که به Crowfoot معروف هستند، معمولاً در کارهای خودرویی و مکانیکی استفاده می شوند.

برای اطلاعات بیشتر درباره لوله ها می توانید به مقاله لوله مانیسمان چیست مراجعه نمایید.

آچار پاکلاغی

آچار مهره مشعل

این آچار بصورت تخصصی برای سفت کردن یا شل کردن مهره های فلر که معمولاً در سیستم های خودرو و هیدرولیک یافت می شود، طراحی شده است. آنها یک دهانه کوچک دارند که روی مهره قرار می گیرد و یک انتهای بسته که اهرمی برای چرخاندن فراهم می کند.

جهت اطلاع از  قیمت میلگرد spk کلیک نمایید.

آچار مشعل

آچار فیلتر روغن

این آچار برای حذف فیلتر روغن طراحی شده که در اندازه ها و شکل های مختلف مانند آچار تسمه ای یا آچار فیلتر روغن هستند و معمولاً در کارهای خودروسازی استفاده می شوند.

آچار فیلتر

آچار شمع

آچار شمع برای برداشتن و نصب شمع طراحی شده است. آنها در اندازه ها و اشکال مختلف مانند آچار سوکتی یا آچار دسته T وجود دارند و معمولاً در کارهای خودروسازی استفاده می شوند.

جهت اطلاع از فروش لوله مانیسمان کلیک نمایید.

آچار شمع

جنس آچار ها

آچارها معمولاً از فولاد یا سایر مواد بادوام مانند کروم وانادیوم یا تیتانیوم ساخته می شوند. ساخت یک آچار می تواند بر دوام و استحکام آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، برخی از آچارها ساختار فورج دارند، به این معنی که از یک تکه فلز ساخته شده اند که گرم شده و شکل داده شده است، در حالی که برخی دیگر ساختار مهر و مومی دارند، به این معنی که از چندین قطعه فلزی ساخته شده اند که به هم متصل شده اند.

انتخاب آچار مناسب برای کار

هنگام انتخاب یک آچار، مهم است که وظیفه خاصی را که انجام می دهید و نوع اتصال دهنده ای که با آن کار می کنید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر روی یک پروژه لوله کشی کار می کنید، ممکن است به یک آچار لوله یا آچار قابل تنظیم نیاز داشته باشید، در حالی که اگر روی ماشین کار می کنید، ممکن است به یک آچار سوکت یا آچار ترکیبی نیاز داشته باشید. همچنین مهم است که آچاری را انتخاب کنید که استفاده از آن راحت باشد و اهرم کافی برای چرخاندن بست بدون ایجاد آسیب یا فشار ایجاد کند.

 

در خاتمه، آچارها ابزار ضروری برای صنایع مختلف و خانوارها هستند. هر نوع آچار برای اهداف خاصی طراحی شده است و داشتن آچار مناسب برای کار می تواند تفاوت بین تعمیر موفق و خسته کننده را ایجاد کند. با درک انواع مختلف آچارها و کاربرد آنها، می توانید ابزار مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کنید و کار را به نحو احسن و موثر انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا