logo
شرکت حامی آلیاژ آسیا (فولاد حامیران)
02163511
02162846000
logo

ناودانی 26 چیست؟

ناودانی 26 چیست؟
فهرست مطالب

ناودانی ها از مقاطع پرکاربرد در فولاد محسوب می شوتد. از انواع ناودانی می توانیم به ناودانی 26 اشاره کنیم. که در کارخانه های ساخت ناودانی با استاندارد های مختلفی ساخته می شود.

ناودانی 26 چیست؟

ناودانی 26 نوعی پروفیل با مقطع باز حساب می شود، که همانند مابقی ناودانی ها دارای یک جان افقی و دوبال عمودی می باشد، در جدل ها و محاسبات ناودانی، ارتفاع مقطع ناودانی را با حرف h، عرض بال را با حرف b، ضخامت بال را با حرف tg، ضخامت جان با حرف ts و سطح مقطع ناودانی ۲۶ با حرف A نشان داده می‌شود. نماد G نیز نشان دهنده وزن ناودانی ۲۶ در واحد طول آن می‌باشد.در ساختمان از ناودانی 26 سنگین برای ساخت چهارچوب در و پنجره و یا ترمیم بخشی از بنای تخریب شده، می‌توان استفاده کرد.

ناودانی 26
ناودانی 26

 

جهت اطلاع از قیمت ناودانی ۱۲ سبک  کلیک نمایید.

مشخصات ناودانی ۲۶ چیست؟

ناودانی ۲۶ براساس وزن آن به دو ناودانی ۲۶ سبک و ناودانی ۲۶ سنگین تقسیم می شود. کاربرد ناودانی سنگین در پروژه های بزرگ و سنگین همانند ساخت سازه های بلند مرتبه و پل استفاده می شود. اما برعکس ناودانی 12 سنگین از ناودانی سبک در سازه های کوچک و مصارف عادی استفاده می شود. که در جدول اشتال وزن ناودانی 12 سبک کمتر از ناودانی 12 سنگین می باشد.

ناودانی ۲۶ پروفیلی است که فاصله بین دو بال آن به صورت عرضی، ۲۶ سانتی متر باشد. ناودانی ها پروفیل هایی با سطح مقطع U شکل و یا C شکل هستند که در صنعت و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. طرز نمایش نیمرخ ناودانی به صورت UNP و یا UPE است. ناودانی UPE ناودانی C شکل با بال های موازی است و ناودانی UNP، ناودانی U شکل با بال های مخروطی می باشد. ابعاد ناودانی متفاوت بوده و در اندازه های مختلفی در بازار عرضه می شود. یکی از این ابعاد، ناودانی ۲۶ است.

شرکت فولاد حامیران ارائه دهنده انواع خدمات برش از جمله خدمات برش لیزر فلزات و خدمات برش لیزر آهن و خدمات برش ورق با لیزر میباشد.

انواع ناودانی ۲۶

ناودانی بر اساس روش تولید به انواع پرسی و فابریک دسته بندی می شود. ناودانی ۲۶ پرسی با پرس کردن ورق فولادی تولید می گردد. برای ساخت این ناودانی از دستگاه رول فورمینگ استفاده می شود. استحکام ناودانی پرسی کمتر از نوع فابریک است.

واع پرسی و فابریک دسته بندی می‌شوند. ناودانی ۲۶ پرسی از پرس کردن ورق فولادی تولید می‌گردد. برای ساخت این ناودانی از دستگاه رول فورمینگ استفاده می‌شود. استحکام ناودانی پرسی کمتر از نوع فابریک است.

ناودانی 26 فابریک به دو صورت نورد گرم و نورد سرد قابل تولید است. برای ساخت ناودانی فابریک به روش نورد گرم، ابتدا شمش خام را در کوره‌های مخصوص و با حرارت بالا گرما می دهند تا به دمای مورد نظر برسد. سپس آن را از غلتک‌هایی عبور می‌دهند تا به ضخامت مورد نظر برسد. ناودانی فابریک تولید شده طی فرآیند نورد سرد کیفیت بیشتری نسبت به نورد گرم دارد.

جهت اطلاع از قیمت ناودانی 18 کلیک نمایید.

ناودانی 26 به دلیل داشتن ویژگی‌های زیر، کاربرد بسیار زیادی دارد:

  • کم بودن میزان پرتی ناودانی
  • مقاومت بسیار بالای ناودانی در دهانه‌ها و خرپاها
  • کارابودن در یک درازای طولانی
  • مقاومت ناودانی در برابر تنش‌های بزرگ
  • سرعت نصب و اتصالات متنوع ناودانی در ساختمان
  • کم بودن وزن اسکلت فلزی
  • مقاومت در برابر ضربه
  • اشغال فضای کم در عین حال مقاومت بالا
    ناودانی ۲۶
    ناودانی ۲۶

    جهت اطلاع از خدمات برش cnc کلیک نمایید.

     

مهمترین کاربردهای ناودانی 26 در عملیات ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی عبارت است از:

  • ترمیم دیوار تخریب شده یک بنا به عنوان مهاربند
  • ساخت چهارچوب در و پنجره آهنی ساده
  • کاربرد در ساخت قاب‌های فلزی برای تجهیزات صنعتی
  • استفاده از ناودانی به عنوان پایه برای تجهیزات ترافیکی، گارد ریل
  • استفاده در ساخت اسکلت‌های فلزی به کار رفته در کامیون‌ها و ماشین آلات سنگین
  • استفاده برای ساخت ساپورت لوله در سیستم‌های پایپینگ و پایپ لاین
  • استفاده از مقاطع ناودانی در خرپاها، بادبندها و ستون‌های به کار رفته در ساختمان‌های بلند

به طور کلی این مقاطع پرکاربرد فولادی را از جمله ناودانی 26، به دو شکل عمده می‌سازند. هر یک از این موارد خصوصیات خاص خود را داشته و در نهایت یک ناودانی با مشخصات منحصر به فرد تولید می‌کند:

  • ناودانی فابریک 26:

ناودانی فابریک طی فرآیندی تحت عنوان (نورد) ساخته می‌شود. در این شیوه، شمش در دستگاه نورد قرار داده می‌شود و با دادن گرما و حرارت به آن، محصول خروجی به صورت یک رول صاف خارج می‌شود. در مرحله بعد رول‌هایی که دمای بالایی دارند، از میان غلطک‌های دستگاه نورد عبور کرده و به شکل ناودانی در می آیند.

جهت اطلاع از قیمت ناودانی 5 کلیک نمایید.

در آخرین مرحله نیز دمای قطعات را پایین آورده و اصطلاحا آن‌ها را سرد می کنند. سرد شدن ناودانی 26 باعث می‌شود که متریال به کار رفته در آن دچار انقباض شده و به همین دلیل نمی توان قطعه ای با ابعاد دقیق به دست آورد.

  • ناودانی پرسی نمره 26:

ناودانی پرسی حاصل از انجام عملیات پرسکاری روی ورق فلزی می‌باشد. در این شیوه ورق‌ها را با طول مشخص وارد دستگاه پرس کرده و آن‌ها را به شکل ناودانی فرم می‌دهند. به دلیل فشار پرس در محل اتصال جان به بال دارای ضخامت کمتری است. با این حال به دلیل سرعت بالای پرسکاری و همچنین ابعاد دقیق و صاف بودن لبه‌های آن بسیار پرکاربرد می‌باشد.

چگونگی تولید ناودانی 26

تولید ناودانی نمره 26 پرسی نیز مشابه نبشی پرسی،  قوطی و پروفیل، پروفیل در و پنجره و پروفیل زد به صورت شکل دهی سرد و از طریق دستگاه رول فورمینگ صورت می‌گیرد.

ابتدا ورق به پهنای مورد نیاز برش داده می‌شود و در ابتدای خط تولید قرار می گیرد، سپس مواد اولیه با عبور از میان قالب‌های پرس، شکل ناودانی به خود می‌گیرد. پس از آن شاخه‌های 26 متری برش داده شده و برای بسته بندی به سمت انبار کارخانه برای بارگیری هدایت می‌شوند.

کارخانه‌های تولید کننده ناودانی 26

از جمله مهمترین کارخانجاتی که به تولید ناودانی 26 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نحوه استعلام قیمت ناودانی 26

این پروفیل از متریال مختلف ناودانی استنلس استیل، آلومینیوم و گالوانیزه تولید می‌شود. بر این اساس قیمت ناودانی ۲۶ متفاوت خواهد بود. همچنین قیمت ناودانی پرسی به دلیل شیوه خاص تولیدی که دارد کمتر از نوع فابریک آن است. در میان انواع ناودانی فابریک نیز، ناودانی فابریک نورد سرد از قیمت بیشتری برخوردار است.

قیمت روز ناودانی وابسته به قیمت ارز است. با افزایش قیمت دلار، هزینه ناودانی افزایش یافته و با کاهش قیمت دلار، قیمت ناودانی نیز کاهش می یابد. میزان عرضه و تقاضا بر روی قیمت ناودانی تاثیرگذار است. هرچه در ساخت آن از مواد با کیفیت‌تری استفاده شود و اعتبار برند ناودانی بیشتر و شناخته شده‌تر باشد، قیمت محصولات نیز بیشتر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا