logo
شرکت حامی آلیاژ آسیا (فولاد حامیران)
02163511
02162846000
logo

سوخته شدن دندانه تیغ اره نواری

سوختن تیغ اره

دستگاه برش اره نواری یکی از کاربردی ترین دستگاه‌های برش در صنعت فلزات، چوب و.. است. این دستگاه شامل یک تیغه بوده و خدمات برش با استفاده از آن صورت می‌گیرد. جنس نوک دندانه‌های این تیغه، فولاد تندبر یا خشکه هوایی (HSS) می‌باشد.

جهت اطلاع از پروفیل صنعتی کلیک نمایید.

فولادهای تندبر مطابق با ویژگی‌هایی که دارند، در دمای بالا خواص خود را از دست داده و کند می‌شوند، در این حالت اصطلاحا می‌گویند دندانه‌های تیغ اره سوخته است.

سوختن دندانه تیغ اره به چند عامل بستگی دارد که با رعایت آن‌ها می توان از این امر جلوگیری نمود.

عوامل موثر در سوختن دندانه تیغ اره نواری

  • غلظت مایع آب صابونی
  • نرخ باردهی و سرعت خطی زیاد

 

جهت اطلاع از قیمت ورق استیل کلیک نمایید.

 

سوخته شدن دندانه تیغ اره نواری

جهت اطلاع از خدمات برش استیل کلیک نمایید.

غلظت مایع آب صابونی

مایع آب صابونی با خاصیت روان کنندگی که دارد موجب سهولت در حرکت تیغه می‌شود. همچنین برای جلوگیری از افزایش دمای نوک دندانه‌های تیغ اره هنگام برشکاری از مایع آب صابونی بر روی قطعه کار استفاده می‌گردد.

حضور مایع آب صابونی هنگام برش بر روی قطعه موجب کاهش دمای تیغ اره می‌شود در نتیجه احتمال سوختن دندانه تیغ اره کاهش می‌یابد.

جهت اطلاع از قیمت اره نواری اتوماتیک کلیک نمایید.

 

حال اگر غلظت مایع آب صابونی و نحوه پاشش آن بر روی قطعه به درستی تنظیم نشود، دمای نوک دندانه ها افزایش پیدا کرده و در نهایت تیغ اره دچار سوختگی و کندی می‌شود.

با تنظیم درست میزان غلظت و بررسی هدایت درست مایع آب صابونی بر قطعه می توانید از سوختن دندانه تیغ اره تیغه جلوگیری به عمل آورید.

جهت اطلاع از قیمت ورق برشی کلیک نمایید.

 

نرخ باردهی و سرعت خطی زیاد

تنظیم نادرست نرخ باردهی و سرعت خطی موجب فشار بیش از حد به دندانه‌ها و درنهایت افزایش دمای آن‌ها و سوخته شدن تیغه می‌گردد.

نکات پایانی:
باتوجه به جنس تیغ اره‌های نواری (فولاد تندبر) که نسبت به گرمای بیش از حد واکنش نشان می دهند، می‌بایست از هرگونه عملی که موجب افزایش دمای نوک دندانه‌ها می‌گردد جلوگیری نمود تا تیغ اره دچار سوختگی نشود.

2 دیدگاه دربارهٔ «سوخته شدن دندانه تیغ اره نواری»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا